„Pakistan nieznany. Góry Hindukusz.”

W dniu 10 stycznia 2019 r. odbyło się w naszej Bibliotece spotkanie z Pauliną Grygoruk – autorką książki „Pakistan nieznany. Góry Hindukusz”. Miało ono charakter relacji z podróży do Pakistanu, którą autorka odbyła w 2018 roku z grupą przyjaciół. Wysłuchaliśmy ciekawych historii na temat tego kraju, ludzi tam mieszkających i podziwialiśmy na slajdach piękne widoki gór Hindukusz. Zarówno publikacja, jak też opowieści autorki przybliżają troszkę kulturę tego regionu i pokazują niesamowite piękno i wielkość gór, a także przełamują krzywdzące stereotypy, kreślone przez media, na temat tego muzułmańskiego kraju. Dziękujemy pani Paulinie za wyjątkowe spotkanie i mamy nadzieję na kolejne. Składamy też serdeczne podziękowania wszystkim gościom, którzy przyjęli nasze zaproszenie i wzięli udział w spotkaniu.

„W zeszłym roku odbyliśmy fantastyczną podróż po północnym Pakistanie. Odwiedziliśmy stolicę kraju Islamabad, bliźniacze miasto Rawalpindi, przepiękną dolinę Hunza, ogromne 10 milionowe miasto Lahor, a także odbyliśmy krótki trekking do bazy pod Nanga Parbat. Mieliśmy okazję przemierzyć kawał kraju słynną Karakorum Highway, podziwiać piękne krajobrazy gór Karakorum. (…) I muszę przyznać, że była to naprawdę fantastyczna przygoda, która dostarczyła nam wielu niesamowitych wrażeń i emocji (…) Znowu poznaliśmy cudownych ludzi, doświadczyliśmy ich ogromnej gościnności, wędrowaliśmy po wspaniałych, ogromnych, „dzikich” górach z radością chłonąc otaczające nas widoki. Odwiedziliśmy także dolinę Kalaszy i miasto Chitral leżące w pobliżu granicy z Afganistanem.”

Książka jest dostępna w zbiorach biblioteki. Zapraszamy!