Oferta
Oferta
Nasze usługi obejmują:
I. Badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne:
diagnoza poziomu rozwoju umysłowego
diagnoza dojrzałości szkolnej, możliwości wcześniejszego podjęcia nauki szkolnej, odroczenia obowiązku szkolnego
diagnoza przyczyn odchyleń i zaburzeń rozwojowych oraz zaburzeń zachowania
diagnoza przyczyn uogólnionych trudności szkolnych
diagnoza przyczyn trudności w uczeniu się (w tym dysleksji, dysortografii, dysgrafii)
badanie predyspozycji zawodowych, zainteresowań i preferencji zawodowych
badanie uczniów wybitnie zdolnych
diagnoza wad wymowy oraz opóźnień w rozwoju mowy
audiometryczne badania słuchu
diagnoza rehabilitacyjna
II. Terapie:
indywidualna terapia logopedyczna
indywidualna terapia pedagogiczna uczniów
spotkania terapeutyczne dla dzieci i młodzieży
Indywidualna Stymulacja Słuchu według metody Johansena IAS
trening EEG Biofeedback
terapia integracji sensorycznej
rehabilitacja ruchowa dla dzieci w wieku od urodzenia do podjęcia nauki w szkole
trening widzenia
terapia surdopedagogiczna
poradnictwo indywidualne i diagnoza zainteresowań oraz potrzeb zawodoznawczych.
III. Konsultacje i porady specjalistów
porady dotyczące rozwijania potencjalnych możliwości oraz mocnych stron dzieci
i młodzieży;konsultacje w zakresie problemów wychowawczych, rodzinnych (w tym grupa wsparcia dla rodziców);
porady i pomoc specjalistyczna rodzinie dziecka zagrożonego ryzykiem nieprawidłowego rozwoju (wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i w ramach programu „Za życiem”);
porady indywidualne związane z wyborem kierunku kształcenia, wyborem zawodu, planowaniem kariery zawodowej;
- warsztaty dla nauczycieli „Jak nauczyciel może wspomóc rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym podczas zajęć.”;
- zajęcia otwarte (logopedyczne) dla nauczycieli – Od doświadczenia do wyraźnego mówienia;
- pomoc nauczycielom lub specjalistom w planowaniu i realizacji zadań z zakresu opieki logopedycznej;
- konsultacje dla nauczycieli, jak pracować z uczniem słabowidzącym;
Dyżur Specjalistów dla rodziców i nauczycieli – zgodnie z harmonogramem.
IV. Orzekanie (na wniosek rodziców lub opiekunów prawnych) , kwalifikowanie dzieci i młodzieży do odpowiednich form kształcenia.
V. Formy prowadzone na terenie Poradni:
Lp. | Tytuł zajęć | Osoba prowadząca | Odbiorcy | Forma/ilość godzin |
,,Światowy Dzień Wzroku’’ – sesja plakatowa | A. Głowicka | rodzice i dzieci | ||
Europejski Dzień Logopedy – dzień bezpłatnych konsultacji logopedycznych | członkowie sieci współpracy i samokształcenia logopedów | rodzice i dzieci | Konsultacje 3 godz. | |