Oferta
Oferta
Nasze usługi obejmują:
I. Badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne:
diagnoza poziomu rozwoju umysłowego
diagnoza dojrzałości szkolnej, możliwości wcześniejszego podjęcia nauki szkolnej, odroczenia obowiązku szkolnego
diagnoza przyczyn odchyleń i zaburzeń rozwojowych oraz zaburzeń zachowania
diagnoza przyczyn uogólnionych trudności szkolnych
diagnoza przyczyn trudności w uczeniu się (w tym dysleksji, dysortografii, dysgrafii)
badanie predyspozycji zawodowych, zainteresowań i preferencji zawodowych
badanie uczniów wybitnie zdolnych
diagnoza wad wymowy oraz opóźnień w rozwoju mowy
audiometryczne badania słuchu
diagnoza rehabilitacyjna
II. Terapie:
indywidualna terapia logopedyczna
indywidualna terapia pedagogiczna uczniów
spotkania terapeutyczne dla dzieci i młodzieży
Indywidualna Stymulacja Słuchu według metody Johansena IAS
trening EEG Biofeedback
terapia integracji sensorycznej
rehabilitacja ruchowa dla dzieci w wieku od urodzenia do podjęcia nauki w szkole
trening widzenia
terapia surdopedagogiczna
poradnictwo indywidualne i diagnoza zainteresowań oraz potrzeb zawodoznawczych.
III. Konsultacje i porady specjalistów
porady dotyczące rozwijania potencjalnych możliwości oraz mocnych stron dzieci
i młodzieży;konsultacje w zakresie problemów wychowawczych, rodzinnych (w tym grupa wsparcia dla rodziców);
porady i pomoc specjalistyczna rodzinie dziecka zagrożonego ryzykiem nieprawidłowego rozwoju (wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i w ramach programu „Za życiem”);
porady indywidualne związane z wyborem kierunku kształcenia, wyborem zawodu, planowaniem kariery zawodowej;
- warsztaty dla nauczycieli „Jak nauczyciel może wspomóc rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym podczas zajęć.”;
- zajęcia otwarte (logopedyczne) dla nauczycieli – Od doświadczenia do wyraźnego mówienia;
- pomoc nauczycielom lub specjalistom w planowaniu i realizacji zadań z zakresu opieki logopedycznej;
- konsultacje dla nauczycieli, jak pracować z uczniem słabowidzącym;
Dyżur Specjalistów dla rodziców i nauczycieli – zgodnie z harmononogramem.
IV. Orzekanie (na wniosek rodziców lub opiekunów prawnych) , kwalifikowanie dzieci i młodzieży do odpowiednich form kształcenia.
V. Formy prowadzone na terenie Poradni:
Lp. | Tytuł zajęć | Osoba prowadząca | Odbiorcy | Forma/ilość godzin |
,,Światowy Dzień Wzroku’’ – sesja plakatowa | A. Głowicka I.Bujnowska | rodzice i dzieci | ||
Europejski Dzień Logopedy – dzień bezpłatnych konsultacji logopedycznych | członkowie sieci współpracy i samokształcenia logopedów | rodzice i dzieci | Konsultacje 3 godz. | |
Ferie z poradnią- dni otwarte. | Zespół pracowników PCWE w Olecku | Pierwsze dwa dni ferii zimowych | Praca w grupach lub indywidualna; 3 godziny dziennie | |
Wakacje z poradnią- dni otwarte. | Zespół pracowników PCWE w Olecku | Wybrane dwa dni wakacji. | Praca w grupach lub indywidualna; 3 godziny dziennie | |
Zajęcia socjoterapeutyczne | I. Bujnowska | Praca w grupie forma warsztatowa | ||
Warsztaty dla rodziców | P. Naruszewicz | Rodzice | Forma warsztatowa | |
Zajęcia usprawniające „Ręce, nogi, głowa w ruch, razem ze mną ładnie mów!” | A. Zaniewska A. Szymańska-Chodnicka | Dzieci w wieku 5-6lat | Zajęcia w małej grupie, termin do ustalenia | |
Szkoła dla Rodziców | J. Wiśniewska E. Cieślukowska | Rodzice | Forma warsztatowa | |
Konsultacje, wsparcie merytoryczne dla logopedów sieci współpracy i samoksztalcenia Klub Logopedy przy PCWE w Olecku. | W. Wróblewska | logopedzi | Konsultacje, spotkania Cały rok szkolny |
VI. Ponadto oferujemy w szkołach i innych placówkach:
zajęcia profilaktyczne dla dzieci, młodzieży i rodziców;
warsztaty zawodoznawcze, prelekcje z zakresu orientacji zawodowej;
konsultacje z nauczycielami, wychowawcami na terenie szkoły i poradni, instruktaże, prelekcje, warsztaty;
zajęcia otwarte (logopedyczne) dla nauczycieli – Od doświadczenia do wyraźnego mówienia;
udział w radach pedagogicznych (zgodnie z możliwościami i ze zgłaszanymi potrzebami);
konsultacje w toku przygotowywania IPET (zgodnie z możliwościami i zgłaszanymi potrzebami);
prowadzimy bank informacji o szkołach, zawodach i formach dokształcania;
- pomoc w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i terapeutycznych w oddziałach rocznego przygotowania przedszkolnego;
- pomoc w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i terapeutycznych dzieci 3-, 4-, 5-letnich w oddziałach wychowania przedszkolnego;
- prowadzenie diagnozy funkcjonalnej dzieci i młodzieży, w tym badań przesiewowych oraz obserwacji funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku wychowania i nauczania;
- warsztaty dla nauczycieli „Jak nauczyciel może wspomóc rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym podczas zajęć”;
- warsztaty dla nauczycieli: Trening widzenia;
- Warsztaty dla nauczycieli: BHP nastoletnich użytkowników mediów elektronicznych;
Warsztaty dla nauczycieli „Wpływ korzystania z nowych technologii
na funkcjonowanie dzieci i młodzieży”;- Sieci współpracy i samokształcenia :
- Psychologów i Pedagogów Szkolnych
- Doradców Zawodowych.
- Logopedów
Szczegółowy wykaz zajęć prowadzonych na terenie szkół, przedszkoli i placówek w rejonie działania Poradni przedstawia poniższa tabela:
Lp. | Tytuł zajęć | Osoba prowadząca | Adresat |
Wychowanie przedszkolne | |||
1. | Zajęcia ogólnorozwojowe: Odbieram świat wszystkimi zmysłami- | J.Wiśniewska E.Cieślukowska | -dzieciom 4-,5-letnim |
2. | Zajęcia ogólnorozwojowe: Matematyczny zawrót głowy | J.Wiśniewska E.Cieślukowska | – dzieciom 5-,6-letnich |
3. | Zajęcia ogólnorozwojowe: Pajacyk | E.Domasik | -dzieciom przedszkolnym |
4. | Zajęcia ogólnorozwojowe z edukacji antynikotynowej: Czyste powietrze wokół nasz | J.Wiśniewska E.Cieślukowska | – dzieciom przedszkolnym |
5. | Zajęcia psychoedukacyjne: Zabawy sensoryczne | E.Cieślukowska J.Wiśniewska | -dzieciom przedszkolnym |
6. | Zajęcia ogólnorozwojowe: Przedszkolna filozofia- wychowanie do wartości | E.Domasik | – dzieciom przedszkolnym |
Szkoła podstawowa | |||
1. | Zajęcia profilaktyczne z edukacji antynikotynowej: Czyste powietrze wokół nas | E.Cieślukowska J.Wiśniewska | – – uczniowie klas I-III |
2. | Zajęcia psychoedukacyjne: Zabawy sensoryczne | E.Cieślukowska J.Wiśniewska | – uczniowie klas I-III |
3. | Zajęcia psychoedukacyjne rozwijające kompetencje społeczne: Komunikacja interpersonalna | E.Cieślukowska J.Wiśniewska | – uczniom szkoły podstawowej |
4. | Zajęcia warsztatowe: Stres- wróg czy przyjaciel? Jak sobie z nim radzić? | E.Cieślukowska J.Wiśniewska | – Uczniom klas VIII |
5. | Zajęcia psychoedukacyjne: Fitness dla wzroku i mózgu | A.Głowicka I.Bujnowska | -zainteresowanym |
6. | Zajęcia warsztatowe z doradztwa zawodowego: Z jakim zawodem mi po drodze? | A.Głowicka I.Bujnowska | – uczniom klas VII |
7. | Zajęcia warsztatowe z doradztwa zawodowego aktywizujące do wyboru szkoły i zawodu: Pewny start w niepewną przyszłość | A.Głowicka I.Bujnowska | – uczniom klas VIII |